گردشگری

برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری باید تشدید شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: با تشکیل تیم‌های نظارتی با هرگونه فعالیت گروه‌های گردشکری غیرمجازی که در فضای مجازی فعالیت دارند برخورد و فضاهای مورد استفاده آن‌ها از طریق پلیس فتا نیز مسدود خواهد شد.اسماعیل رحمانی در جلسه بررسی نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی که با حضور معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و رئیس پلیس امنیت اخلاقی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در راستای ساماندهی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و جلوگیری از صدور مجوز برای برگزاری سفرهای گروهی که با ارزش‌های جامعه غیرمنطبق است، تمام شرکت‌ها و دفاتر باید از صدور هرگونه مجوز سفر گروهی غیرمشروع خودداری کنند.

وی ادامه داد: مسئولیت عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و موازین قانونی، متوجه مدیر شرکت یا دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و راهنمای اعزامی که برگزاری چنین سفرهایی را فراهم کرده‌، خواهد بود. برگزاری تورهای خانوادگی با رعایت شئونات اسلامی و موازین قانونی از سوی دفاتر و شرکت‌های مجاز بلامانع است؛ در واقع هدف ما کمک به توسعه گردشگری و برخورد با متخلفان است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در خصوص همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری بیان کرد: با همراهی افراد مجرد در تورهای گردشگری مشکلی نداریم اما باید شرایط و مقررات تعیین شده، موازین و شئونات اسلامی رعایت شود. شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، باید در زمان صدور بیمه‌نامه به هویت افراد ثبت ‎نام کننده به منظور جلوگیری از وقوع بزه توجه کنند.

رحمانی با اشاره به ضرورت برخورد با تورهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم‌های نظارتی از نمایندگان اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی و راهنمایان تور، با هرگونه فعالیت گروهای غیرمجازی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند برخورد و فضاهای مورد استفاده آن‌ها از طریق پلیس فتا نیز مسدود خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت تورهای گردشگری در فضای مجازی و حقیقی رصد می‌شود و متخلفان هر هفته معرفی خواهند شد تا از طریق پلیس فتا فعالیت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و از تخلف آنان جلوگیری شود. معتقدیم اگر با متخلفان قاطعانه برخورد شود تور غیرمجاز برگزار نخواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی خراسان رضوی همچنین در این جلسه عنوان کرد: فعالیت شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی باید منطبق با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی که مرتبط با برگزاری تورها احصا شده است، باشد. دفتر یا شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری موظف است با همان نام و مجوزی که از اداره‌کل میراث فرهنگی دریافت کرده در فضای مجازی فعالیت داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، بیدخوری ادامه داد: فعالیت با سایر عناوین از نظر اداره‌کل میراث فرهنگی غیرمجاز محسوب می‌شود. کمیته نظارت بر تورهای گردشگری دفاتر و شرکت‌های گردشگری تشکیل شده و فعالیت‌هایی که به گردشگری لطمه وارد می‌کند، رصد خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *