قشم

تردد بیش از یک میلیون مسافر از آب‌های قشم

رئیس اداره بنادر و دریابانی قشم گفت: در ماه‌های مهر و آبان امسال تعداد یک میلیون و ۴۲ هزار و ۷۶۰ مسافر و گردشگر از مبادی آبی این جزیره رفت و آمد کرده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اشتری افزود: از این تعداد ۵۲۵ هزار و ۷۶۴  مسافر به وزیره قشم وارد شده‌اند و ۵۱۶ هزار و ۹۹۶ گردشگر از این شهرستان خارج شده‌اند. در این مدت ۲۱۲ هزار و ۷۸۴ خودرو از مسیر لاف-پهل تردد کرده‌اند که ۱۰۸ هزار و ۸۴۶ خودرو وارد و ۱۰۳ هزار و ۹۳۷ خودرو خارج شده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مناسب جزیره قشم از نظر شیوع ویروس کرونا، هیچگونه محدودیتی برای تردد مسافران و گردشگران وجود ندارد. اسکله مسافری شهید ذاکری قشم از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۲۲ و اسکله لافت از ۶ تا  ۲۴ به فعالیت می‌پردازند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد. جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *