کردستان

کردستان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان با تمامی امکانات برای پذیرایی شایسته از مهمانان و گردشگران نوروزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده است.

یعقوب گویلیان امروز (۲۹دی)  در اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که کرونا به لحاظ واگیری به حالت حداقلی رسیده و امسال با تدابیر لازم می‌توانیم میزبان گردشگران داخلی و خارجی در استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، عنوان کرد: در استان اقدام‌های مهمی از جمله ثبت‌جهانی منظر فرهنگی تاریخی هورامان، ثبت مریوان بە عنوان شهر جهانی کلاش و همچنین سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو انجام شد که به جذابیت استان افزوده و کردستان را بیش از پیش به علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور معرفی کرد.

گویلیان افزود: واگذاری پنج بنای تاریخی به ‌بخش خصوصی در استان، راه‌اندازی دو موزه جدید در سنندج، تملک چهار بنای تاریخی، بهره‌برداری از کاخ موزه خسروآباد سنندج و ثبت ملی سه روستا در حوزه صنایع ‌دستی، از دیگر اقدامات این اداره‌کل در سال جاری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین توانستیم پس از تبادل تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها مابین استان کردستان و اقلیم شمال عراق، در دو ماه گذشته شاهد ورود گردشگرانی از کشور عراق در قالب ۴ تور به استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: اگر از پتانسیل‌های موجود به درستی استفاده شود، می‌توان استان را به سمت توسعه و آبادانی بیشتر پیش برد.

گویلیان یادآور شد: در حال حاضر ۵۸ مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 26 اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از 5 هزار نفر در یک شب مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: 130 رستوران و مجتمع بین‌راهی، 56 دفتر خدمات مسافرتی و 3 شرکت ساماندهی خانه‌مسافر نیز آماده خدمت‌رسانی به مهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استاندارد تمامی واحدهای گردشگری استان تمدید شده و در راستای جذب گردشگران بیشتر به استان هیچ‌گونه افزایش نرخ اقامت در نوروز 1401 نخوهیم داشت.

گویلیان اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، ساماندهی خانه مسافرها تا قبل از سال جدید انجام خواهد شد.

وی با بیان این ‌که موزه صداوسیما در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: طرح دعوت از رسانه‌های گردشگری برای بازدید از استان نیز، با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌ها و پتانسیل‌های کردستان اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: اقدام‌های مناسبی در روستاهای استان برای جذب توریسم انجام شده که لازم است از ظرفیت‌ گردشگری شهری نیز برای افزایش تعداد گردشگران و بالابردن میزان ماندگاری آنان در استان بهره‌برداری مناسبی شود.

گویلیان عنوان کرد: لازم به ذکر است استان‌های غربی کشور شامل کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان به صورت مشترک در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از تاریخ 9 تا 12 بهمن‌ ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: 10 کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ 25 اسفند 1400 تا 15 فرودین‌ماه 1401 به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

گویلیان افزود: این کمیته‌ها شامل کمیته حمل و نقل، خدمات امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری ها، اسکان و رفاه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و روابط عمومی، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی و عملکرد رسیدگی به شکایات، بهداشت و خدمات سالم محیط‌ زیست و کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، یادآور شد: بی‌تردید هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و تقسیم وظایف بین آن‌ها سبب نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها خواهد شد.

گویلیان بیان کرد: امیدواریم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم و هم‌چنین همکاری و انسجام میان بخش‌های خصوصی و دولتی بتوانیم زمینه تسهیل سفر گردشگران داخلی و خارجی به استان را بیش از پیش فراهم کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *