اصفهان

رشد مقطعی گردشگری در اصفهان آسیب زاست

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه رشد مقطعی و دوره‌ای گردشگری در اصفهان آسیب‌زا است، اظهار داشت: راه رسیدن به توسعه پایدار در اصفهان، طی کردن مسیر آهسته و پیوسته در حوزه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ایزدی ظهر امروز در چهارمین همایش گردشگری محور توسعه پایدار اصفهان با بیان اینکه هر ۱۰ سال یکبار توجه به صنعت گردشگری نشان از حرکت آرام و پیوسته نیست، بیان داشت: در زمان حاضر تنها با صنعت و کشاورزی به رونق اقتصادی دست نخواهیم یافت بلکه نگاه اقتصادی به گردشگری راه علاج است همانطور که گرجستان و تاجیکستان از این مسیر به رشد اقتصادی رسیدند.

ایزدی گردشگری علمی و آموزشی را ضرورت امروز خواند و گفت: متاسفانه این نگاه وجود دارد که گردشگر تهدید برای فرهنگ جامعه است در صورتی که اینگونه نیست و سفر، آموزش و دانش سه رکن گردشگری آموزشی است.

وی در بخش دیگری از ابعاد مختلف گردشگری در اصفهان و احیای گردشگری تاریخی و طبیعی خبر داد و تصریح کرد: گردشگران خارجی نه برای هتل پنج ستاره بلکه برای تماشای هنر گنبد شیخ لطف الله به استان می آیند.

ایزدی با اعلام اینکه از ۲۰ سال پیش شاهد فارغ التحصیل شدن دانشجویان متعددی در رشته گردشگری هستیم اما این امر تا چه میزان به رشد علمی گردشگری کمک کرده است؟، ادامه داد: از سال ۱۳۰۷ تاکنون گروه‌های گردشگری متعددی از سراسر دنیا به اصفهان آمدند اما تا چه میزان بواسطه آنها شاهد توسعه و رونق اقتصادی بودیم.

وی با اشاره به اینکه در دنیا با استفاده از روش  قصه گویی و داستان سازی اقدام به جذب گردشگر می‌کنند، گفت: ما ایرانی‌ها داستان‌های زندگی خود را فراموش کرده ایم و بیش از هر زمانی دیگر برای رسیدن به رشد گردشگری نیازمند حفظ اصالت داستان‌های فرهنگی هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: اصفهان مملو از قصه‌های متفاوتی است که با تکیه بر آنها باید به جذب گردشگر اقدام کرد و نباید خشکسالی و آلودگی اصفهان را پر رنگ کرد ضمن اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر به ایران سفر کنند که از این میزان شش درصد سهم اصفهان است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *