توسعه گردشگری

رعایت رفتار گامی برای توسعه گردشگری روستایی است

معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری اداره‌کل ‌میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری‌ و صنایع‌دستی کردستان‌، گفت: رعایت و اجرای کدهای رفتاری توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان، گامی عملی برای ارتقای توسعه گردشگری در مناطق روستایی استان است.

آرمان وطن‌دوست در نشست با روسای انجمن‌ها و جوامع گردشگری استان، اظهار کرد: گردشگری روستایی یکی از محورهای مهم این اداره در حوزه توسعه صنعت گردشگری بوده که توسعه آن مستلزم نگرشی جامع است.

معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری کردستان، افزود: جوامع گردشگری استان با ورود به روستاها باید علاوه بر آگاهی از جغرافیای روستا و ضمن حفظ شئون، آداب و رسوم  فرهنگ پذیرفته شده اهالی آن منطقه، احساس تعلق خاطر را نسبت به آن منطقه داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین فعالان دارای مجوز این حوزه، گردشگری را در مناطق روستایی به‌نحوی توسعه دهند که به‌صورت پایدار و بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست اجرا شود.

وطن‌دوست یادآور شد: توسعه این صنعت در روستاها باید همراه با احترام به مناطق بومی و طبیعی، آگاهی از آداب و رسوم و فرهنگ روستانشینان و نمایان کردن معیارهایی که در روستا ارزش محسوب می‌شوند، باشد.

معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری کردستان، گفت: مدیران آژانس‌های دارای مجوز کردستان با برگزاری جلسات و تعامل با بخشداران و دهیاران و همچنین تشویق گردشگران برای حضور در تورهای طبیعت‌گردی از طریق آژانس‌های دارای مجوز، بیش از پیش در راستای توسعه صنعت گردشگری استان سهیم باشند.

وی از تشدید برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیر مجاز در استان نیز خبر داد و افزود: برگزاری تورهای گردشگری با توجه به آیین نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مستلزم اخذ مجوزهای لازم از این اداره‌کل است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *