گردشگر

جزئیات جذب گردشگر در جام جهانی قطر

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به جریان هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای جذب گردشگران جام جهانی گفت که در کنار کیش و قشم برنامه‌هایی برای ورود گردشگران به شهرهای مهم ایران در دستور کار است.

عزت‌الله ضرغامی که در آستانه سفر به قطر قرار دارد در حاشیه نشستی در صندوق توسعه ملی به سوال ایسنا در رابطه با اینکه دستور کار این وزارتخانه برای جذب گردشگران چیست و به چه نتیجه‌ای رسیده توضیحاتی ارائه داد.

او با بیان اینکه از ابتدای پذیرش مسئولیت خود  در وزارتخانه مربوطه ستاد جام جهانی قطر تشکیل شده است گفت: به هرحال این اتفاق بزرگی است که با برنامه‌ریزی مناسب و هم‌افزایی نهادهای مختلف نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت و می‌توان از این فرصت برای جذب گردشگران و بهره‌برداری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه جلسات متعددی بین این وزارتخانه و بازیگران فعال در حوزه‌های مرتبط تشکیل و هماهنگی‌هایی بین  وزارتخانه‌هایی مانند امور خارجه،  راه و اطلاعات انجام شده است گفت: در تمامی این دستگاه‌ها تقریبا آمادگی مناسبی وجود دارد؛ به طوری که در وزارت راه  در مورد بخش مهم‌ ایرلاین‌ها پیگیری‌ها صورت گرفته و در یا وزارت خارجه تسهیل صدور ویزا در دستور کار است.

ضرغامی با بیان اینکه تلاش بر این است تا جمعیت بزرگی که برای دیدن جام جهانی قطر که ویژگی آن جمع شدن این حجم از جمعیت جوان جهان در یک جا هست بتوانند  به ایران آمده و امکانات لازم را در این مورد فراهم کنیم یادآور شد: در کیش که فرودگاه سوم ایران است تدارکات خوبی پیش‌بینی شده و نیاز به ویزا ندارد و گردشگران برای اقامت می‌توانند استفاده کنند که در مجموع در مناطق آزاد  از جمله قشم شرایط فراهم است، همچنین این امکان وجود دارد که گردشگر مستقیم از دوحه به شهرهای مهمی که از سمت ایران تعیین شده پرواز کرده و در فرودگاه ویزا بگیرد و از اقدامات گردشگری استفاده کند.

او در مورد اینکه آیا تاکنون پیش‌بینی دقیقی در مورد تعداد جذب گردشکر انجام شده گفت: به هر ترتیب برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته متناسب با شرایط کشور بوده و تا حدودی این ارقام را می‌دانم ولی اعلام نمی‌کنم چرا که باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها صورت گیرد به هرحال محدودیت‌هایی هم  در کشور وجود دارد و ملاحظاتی هست که باید به آن توجه کرد اما  زمانی که  بتوانیم کاملا هماهنگ شویم  عدد جذب گردشگر را اعلام خواهیم کرد.

مذاکرات جدی برای انتقال صنعت فرش از وزارت صمت به وزارت میراث 

اما در ادامه موضوع ورود صنعت فرش از وزارت صمت به میراث فرهنگی از ضرغامی مورد پرسش قرار گرفت و او  با اشاره به اینکه برنامه فرش به دلایل مختلف در سال‌های گذشته ضعیف بوده و این صنعت افول کرده یادآور شد: وزارتخانه ما بنا به شرایط آمادگی پذیرش مسئولیت فرش را دارد.

ضرغامی با بیان اینکه تاکنون مذاکرات متعددی با وزیر صمت داشته است گفت در جزییات بحث‌های مختلفی وجود دارد که اگر بتواند آن را برطرف کرده و شروط مورد توجه قرار گیرد و پذیرفته شود به طور حتم صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی و  گردشکری منتقل خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *