برندسازی، راهحل توسعه گردشگری خوراک استان اردبیل
معاون گردشگری استان اردبیل گفت: برندسازی در حوزه گردشگری خوراک و معرفی غذاهای بومی استان در سطح ملی و بینالمللی راه حل توسعه گردشگری خوراک است.
صغری فرشی 8 بهمن در جلسه با رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران داران اظهار کرد: خوراک یکی از مولفههای مهم گردشگری و سفر است که در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان جاذبه اصلی گردشگری استفاده میکنند.
وی با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنوارههای مختص خوراک از راههای اصلی معرفی و برندسازی است، افزود: ما به دنبال برگزاری این رویدادها با محوریت خوراک از یاد رفته و غذاهای بومی هستیم.
فرشی آموزش در زمینه گردشگری غذا را از مهمترین مسائلی دانست که باید در سطح استان به آن توجه ویژه شود، در ادامه یادآور شد: از این پس ارائه پروانه یا تمدید آن در حوزه رستورانها و تالارهای پذیرایی منوط به سپری کردن دوره آموزشی خواهد شد.
معاون گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه فرآیند پذیرایی در استان ما به درستی تعریف نشده است، تاکید کرد: این خلا باید با همکاری اتحادیه تالارداران و رستوران داران بهوسیله برگزاری دورههای آموزشی و شناسنامهدار شدن نیروی کار پیش از میزبانی برای رویداد بزرگ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ پر شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.