توسعه گردشگری

توسعه گردشگری نیازمند داشتن برنامه‌ای منسجم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: توسعه گردشگری برای استفاده از طبیعت نیازمند داشتن برنامه‌ای منسجم است.

خالد جعفری امروز (18مهر) در نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: کرونا نه تنها استان کردستان و کشور را بلکه همه دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در توسعه اقتصادی افزود: طبق مفهوم گردشگری امروزه می‌توان گفت کردستان استانی نوپا است و مراقبت و مواظبت ویژه‌ای می‌طلبد.

جعفری با اشاره به اینکه گردشگری می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی داشته باشد عنوان کرد: طی ۲ سال گذشته، تاکید این معاونت به گردشگری بیشتر اقتصادی بوده و این رویه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: متاسفانه در استان کردستان برنامه مشخصی برای ظرفیت گردشگری در نظر گرفته نشده است، لذا گردشگری استان نیازمند داشتن برنامه‌ای جامع و کامل است.

جعفری خاطرنشان کرد: ما باید در حوزه گردشگری به نقش دولت به معنای کلی آن توجه کنیم، زیرا گردشگری می‌تواند رونق و توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته، ۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصاد گردشگری استان سرمایه‌گذاری و در بخش زیرساخت‌ها دست به اقدامات بسیار مهمی زده‌ایم.

جعفری در پایان با اشاره به نقش زیرساخت‌ها در توسعه گردشگری یادآور شد: خوشبختانه در حوزه زیرساخت‌ها پروژه‌های خوبی اجرا شده و چنانچه که مستحضر هستید برای پروژه جاده سنندج-مریوان 7 هزار میلیارد هزینه صرف شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *