نوروز

سفرهای نوروزی پرچمدار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سفرهای نوروز ۱۴٠١ پرچمدار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه گردشگری باشد.

به گزارش ایرنا، علی اصغر شالبافیان عصر چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان نوروز ۱۴۰۱ در سالن یادگار امام(ره) افزود: دقت مضاعفی در حوزه اماکن و تاسیسات گردشگری باید به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گیرد.

وی گفته که در ایام نوروز ۱۴۰۱ با توجه به افزایش تردد ها، ایمنی سفرها در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: هماهنگی و همکاری مطلوب در خصوص امور مرتبط با ستاد خدمات سفر در استان سمنان جای تقدیر دارد.

شالبافیان یادآور شد: فرهنگ بسیار غنی در استان سمنان وجود دارد که می تواند باعث جذابیت برای مسافران باشد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه جلوه بارز میزبانی است، بیان کرد: در استان سمنان باید از ظرفیت مسافران نوروزی برای میزبانی در شهرها استفاده کرد.

تمام ظرفیتها و زیرساختهای سمنان در خدمت تامین امنیت و اسکان نوروزی

‍ استاندار سمنان هم در این نشست گفت: برنامه ریزی برای تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری از طریق توسعه زیرساختها امری ضروری و حائز اهمیت است.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: استان سمنان در واقع بین الحرمین و باب الرضا است، در ایام نوروز ۱۴۰۱ میزبان مسافران و زائران امام هشتم(ع) خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در حوزه گردشگری با تعدد آثار میراثی ثبت شده ، دارای استعداد بسیار ارزشمندی است، بیان کرد: برپایی نمایشگاه های توانمندی و ظرفیت های شهرستان های استان در حوزه گردشگری و صنایع دستی در ورودی شهرها انجام گیرد.

استاندار سمنان تاکید کرد: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد می توانند نقش موثری در میزبانی از مسافران و زائران امام هشتم(ع) در نوروز ۱۴۰۱ داشته باشند.

وی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری و در مسیر جاده اصلی استان به منظور جذب مسافران، نسبت به انجام اقدامات لازم و مناسب ترغیبی و اطلاع رسانی در ورودی روستاها اهتمام داشته باشند، گفت: مساجد در مسیر تردد باید مشخص، زیباسازی و بهسازی شده و فهرست کامل آنها به دبیرخانه ستاد خدمات سفر اعلام شود و بانکهای عامل نیز نسبت به ارائه خدمات مطلوب بانکی در خودپرداز ها در ایام نوروز۱۴۰۱ اهتمام داشته باشند.

استاندار سمنان یادآور شد: جایگاه های عرضه سوخت استان در ایام نوروز ۱۴۰۱ با تامین سوخت و ‌نظافت محوطه، مسجد و نمازخانه ها، برای خدمات رسانی مطلوب به مسافران و زائران آماده باشند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا ستاد خدمات سفر شهرستان ها در ورودی شهرها اطلاعات ضروری از مسیر های دسترسی به داروخانه ها، نانوایی و سایر موارد کشیک را برای مسافران اطلاع رسانی کند.

هاشمی افزود: به منظور مدیریت امور در زمان بروز احتمالی شرایط جوی خاص در استان در ایام نوروز ۱۴۰۱، امکانات لازم از قبیل مساجد بین راهی، نمازخانه ها و سالن های ورزشی آماده و تدابیر مطلوب اتخاذ گردد.

استاندار سمنان افزود: اسکان، امنیت، جایگاه سوخت و خدمات بانکی ۴ اصل مهم و از ضرورت‌های سفر برای مسافران است که باید ارائه خدمات مطلوب در این حوزه ها صورت گرفته و تمامی امکانات پای کار باشند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *