بلیت

آغاز پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ۱۰ اسفند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده، پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه دومین نشست سراسری ویدئو کنفرانسی درباره سفرهای نوروزی با میزبانی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی جاده‌ای از ۱۰ اسفند ماه آغاز و ۵۰ درصد حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی پیش فروش شود.

وی بیان کرد: این اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دلیل این است که اگر تصمیم‌هایی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود تعهد و نارضایتی ایجاد نشود.

شهرکی ثانوی یادآور شد: پیش از شیوع کرونا در نوروز ۱۳۹۸ بیش از هفت میلیون جابه جایی زمینی در کشور به ثبت رسید بر همین اساس امسال پیش بینی ۱۰ درصد بالاتر از آن ظرفیت در نظر گرفته شد و بر همان اساس برنامه‌ریزی و پیش بینی‌ها انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود همه برنامه ریزی‌های انجام شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بحث سفرهای نوروزی تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است و پیش بینی لازم برای تغییرات احتمالی برنامه‌ها برای رقم زدن سفری ایمن و مطلوب برای مسافران لحاظ شده است.

وی ادامه داد: همه تلاش این سازمان فراهم کردن زمینه مناسب برای انجام سفری ایمن و مطلوب برای مردم در تعطیلات نوروز است.

شهرکی ثانوی افزود: در زمان حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، ۲۴ هزار مینی بوس و ۳۰ هزار سواری پلاک عمومی از طریق تشکل‌های صنفی، کانون‌ها و شرکت‌های حمل و نقل به نوعی در مسیر خدمت قرار دارند.

وی ادامه داد: در جلسه‌های هماهنگی مختلف و با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تأمین امکانات مصرفی رانندگان به نحوی مسائل و مشکلات آنها برطرف و اگر ناوگان نیاز به تعمیرات دارد، انجام شود.

شهرکی ثانوی افزود: در زمان حاضر بیش از ۹۸ هزار راننده در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت حمل و نقل ساماندهی و مسئول ارائه خدمت در حوزه حمل و نقل عمومی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه در شیوه نامه‌های نوروزی امسال برش‌های استانی در نظر گرفته می‌شود گفت: در این شیوه نامه‌ها برای رعایت حقوق مردم و جابه جایی بین شهرهای استان به سفرهای درون استانی نگاه ویژه‌ای شده است.

به گفته شهرکی ثانوی هدف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شأن مردم است و تلاش این سازمان همواره بر این است که با توجه به نظارت‌ها مردم برای داشتن سفری ایمن از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: روند رسیدگی و پاسخگویی به شکایت در اتوبوس‌ها نصب می‌شود و مسافران می‌توانند از طریق سامانه متمرکز راهداری و پلیس از طریق شماره تلفن‌هایی که اعلام می‌شود، تماس بگیرند و یا پیامک ارسال کنند.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *