چابهار

بیش از ۵۰۰ منطقه دیدنی ساحل چابهار – زرآباد چشم انتظار گردشگران

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری چابهار گفت: چابهار، دشتیاری، زراباد و کنارک با بیش از ۵۰۰ منطقه تفریحی، طبیعی، تاریخی و گردشگری سواحل مَکُّران، آماده استقبال و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

عبدالحمید بلوچزاده در گفت وگو با ایسنا- افزود: وجود آب و هوای مطلوب، سواحل و چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و دهها جاذبه دیگر؛ نوار ساحلی چابهار تا زرآباد را به مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

وی گفت: چابهار بهشت گمشده ای است که زیبایی های طبیعی آن کمتر میان ایرانیان شناخته شده و این منطقه جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان و  یکی از ۱۰ نقطه مهم راهبردی جهان محسوب می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار گفت: این شهرستان به‌ عنوان یکی از بهترین نقاط ایران از ظرفیت های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است.

بلوچزاده افزود: قلعه تیس (پرتغالی ها)، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می روند.

وی ادامه داد: ساحل ماسه ای، کوه های مینیاتوری، اسکله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، ساحل درک زرآباد، صخره های مرجانی و غارهای بان مسیتی تیس از جمله آثار طبیعی چابهار است.

وی گفت: چابهار نزدیکترین بندر به آبراه‌ های بین ‌المللی و از نقاط مهم راهبردی برای گردشگران محسوب می شود که هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی و هیات های متعدد تجاری، اقتصادی و سیاسی است.

وی گفت: هماهنگی ها و تمهیدات لازم برای رفاه حال و استقبال از مسافران نوروزی با برگزاری نشست های متعدد اندیشیده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار افزود: تمام آثار تاریخی و باستانی، مناطق تفریحی و گردشگری، هتل ها و رستوران های شهرستان چابهار برای استفاده مهمانان نوروزی آماده شده است.

بلوچزاده ادامه داد: چابهار گرم ترین نقطه کشور در زمستان و خنک ترین بندر جنوبی ایران در تابستان است. در این شهر بهاری جاذبه های طبیعی بسیاری پیدا خواهید کرد و مطمئنا شگفت زده خواهید شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *