چابهار

راه اندازی فرودگاه بین المللی چابهار ،محرکی برای جذب سرمایه گذاروگرشگر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: راه اندازی فرودگاه بین المللی در محدوده منطقه آزادچابهارکه فازاول آن ظرف۱۸ماه راه اندازی خواهد شد می تواند محرکی برای جذب سرمایه گذار و گردشگر باشد.

عبدالرحیم کردی در نشست با اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی وگردشگری و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد، افزود: زیرساخت های گردشگری با ورود تورها به صورت متناوب توسعه پیدا خواهندکرد که در طول۲۰سال گذشته درمحدوده منطقه آزادچابهار فقط هتل لیپار را داشتیم اما الان چیزی حدود۹هتل دردست احداث است که تا انتهای سال جاری یکی از۹هتل دردست احداث منطقه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهاربیان کرد: فعالان حوزه گردشگری بومی فعال شده اند و پکیج های خوبی برای تورهای گردشگری تعریف شده است.

کردی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاهی موجود در منطقه که ارامکانات آموزشی خوبی برخوردار هستند، می تواندبه حرفه ای نمودن افراد فعال درحوزه گردشگری و قرار گرفتن آنان در مدار توسعه کمک کند.

وی خاطرنشان ساخت: رونق صنعت گردشگری می تواند تاثیر مستقیمی بر معیشت وایجاد درآمد بر مردم بومی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار بیان کرد: با طرح توسعه جدید و الحاق بندرشهیدکلانتری به منطقه آزادچابهار، راه اندازی مجدد تور عمان به چابهار از مسیر دریایی با کشتی های دو منظوره باری ومسافری می تواند تورهای خارجی به مقصد چابهار را افزایش چشمگیری دهد.

کردی اظهارداشت: یازده نقطه درمسیر ساحل از درک تا گواتر شناسایی شده تا با توسعه خدمات بین راهی خدمات بهتری به گردشگران ارائه گردد.

همکاری مشترک بین جوانان منطقه و جوانان عمان در زمینه های گردشگری، تهیه اپلیکیشن های عربی، روسی و چینی و آموزش دو زبان روسی و چینی به راهنمایان گردشگری ارجمله پبشنهاداتی بودندکه ازسوی اعضای کنسرسیوم مطرح شد.

دبیران کنسرسیوم تورهای ورودی گردشگری به کشوردرسفرسه روزه خودبه چابهاربه منظورشناخت محصولات صنایع دستی ازنمایشگاه وفروشگاه منطقه از هنرهای زیبا، قدیمی وفاخر زنان و مردان منطقه دیدن کردند.

دبیران این کنسرسیوم که متشکل ازکشورهای چین، ارمنستان، اتحادیه اروپا، عمان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان وسوریه هستند ازمراکز دیدنی و گردشگری منطقه چابهار بازدیدکردند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *