سفر

نکاتی کاربردی برای حفظ وسایل در سفر

اگر کسی بخواهد وسیله‌ای را از شما بدزدد، حتما راهی برای آن پیدا می‌کند. امن ترین چمدان، قفل های دقیق، اقامت در بهترین هتل ها، همه با یک لغزش کوچک،نادیده گرفتن و یا خستگی می‌تواند از بین برود. اما نمی‌توان با نگرانی یا دلهره هم به سفر رفت. در این مقاله سعی کرده‌ایم نکاتی کاربردی برای حفظ وسایل در سفر را مطرح کنیم:

1. پسوورد همه وسایل را فعال کنید
تقریبا هر دستگاهی دارای رمز عبور است. اگر دستگاه شما دارای چنین قابلیتی است، حتما آنرا فعال کنید. برای مثال اگر کسی تلفن همراه شما را بدزدد، به ایمیل، رسانه های اجتماعی، برنامه‌های بانکی و … دسترسی خواهد داشت. اما اگر برای هر کدام از این برنامه‌ها پسووردی جداگانه طراحی کنید، کار طرف مقابل را سخت می‌کنید.

2. مراحل را فعال کنید
مطمئنا دیده‌اید که برخی برنامه ها نیاز به دو مرحله برای باز شدن و تایید دارند. مثلا بعد از اینکه رمز اول را وارد کردید، به آدرس ایمیل شما پیامی فرستاده می‌شود که حاوی رمز دوم است و باید برای ورود آنرا وارد کنید. شاید کمی آزاردهنده و وقت گیر باشد اما در مواقعی که طعمه‌ی دزدها شوید، حتما کاربرد دارد.

3. عامل خودکار تهیه نسخه پشتیبان‌ را فعال کنید
بهتر است از تمامی کار‌ها و برنامه‌ها یک نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. چه بهتر که تنظیمات پشتیبان را بر روی خودکار بگذارید تا خود این‌کار را انجام دهد. برای مثال اگر تلفن همراه شما به سرقت برود، مطمئن هستید که نسخه‌ای از عکس‌های خود را داخل ایمیل یا لپ تاپ دارید.

4. از مدیریت پسوورد استفاده کنید
این مورد بسیار موثر و در بد‌ترین حالت، فوق‌العاده کاربردی است. برنامه‌ی مدیریت رمز عبور، هک کردن رمز توسط سایت و یا برنامه‌های دیگر را سخت می‌کند. مهم‌تر از همه نیازی نیست تمامی رمزهای عبور را بخاطر داشته باشید یا جایی یادداشت کنید. مدیریت پسوورد خود تمامی رمزها را ذخیره می‌کند. قسمت فوقا‌العاده‌ی آن اینجاست که اگر وسیله‌‌ی شما دزدیده شود، می‌توانید از طریق مدیریت پسوورد، تمامی رمز‌های عبور را بلافاصله تغییر دهید یا رمز‌گذاری کنید.

5. بیمه‌ی مسافرتی را هزگز فراموش نکنید
بیمه‌ی مسافرت، یکی از قسمت‌های مهم سفر است. البته در انتخاب آن باید دقت و تحقیقات کافی داشته باشید. این بیمه باید جامع باشد و تمامی موارد را تحت پوشش قرار دهد. پس قبل از خریدن آن، اطلاعات کافی کسب کنید.
منبع:بیتوته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *