چابهار

مردم از سفرهای غیرضروری به چابهار پرهیز کنند

 معاون فرماندار چابهار گفت: با تصمیم ستاد کرونا محدودیت هایی از جمله عدم تردد خودروهای غیربومی و تعطیلی تمامی مراکز تجاری در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

علیرضا میر در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در راستای تصمیمات و مصوبات قرارگاه مدیریت مقابله با کرونا کشور و دستورالعمل‌هایی که به همه استان‌ها ابلاغ شده است ستاد کرونا شهرستان چابهار محدودیت‌ها را از اول آذر اجرایی کرد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار چابهار افزود: با توجه به وضعیت‌های زرد، نارنجی و قرمز که برای هر استان و شهرستان تعریف شده است ستاد کرونا سیستان و بلوچستان مصوباتی را با توجه به وضعیت شهرستان‌ها در دستور کار قرار داده که همه موظف و مکلف به اجرای این مصوبات هستیم.

وی تصریح کرد: شهرستان چابهار با توجه به اینکه یکی از مقاصد گردشگری استان و حتی کشور است هر ساله جمعیت بیشماری از شهروندان را پذیرا است ولی در حال حاضر و با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده این شهرستان تعطیل است.

میر با اشاره به محدودیت‌های ورودی و خروجی شهر ادامه داد: برای تردد پلاک‌های غیربومی متعلق به افراد شاغل و دارای کسب و کار و تولیدی شهرستان به دلیل تجاری و صنعتی بودن چابهار به صورت محدود و بنا به ضرورت برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی اذعان کرد: در حوزه بازار تمامی اصناف در گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل هستند و در این خصوص مردم ۸۰ درصد همکاری خوبی با گشت‌های نظارتی ما داشته‌اند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار چابهار گفت: گشت‌های نظارتی ما متشکل از حوزه اصناف، صمت، شبکه بهداشت، اماکن با مدیریت و نماینده‌ای از فرمانداری است.

وی عنوان داشت: منطقه آزاد چابهار یکی از بزرگترین بازارهای تجاری استان و کشور است ولی بنا بر تصمیمات این بازار هم از ابتدای آذرماه به دلیل سلامت مردم تعطیل شده است.

میر با اشاره به تعطیلی ۲۰ صنف در حوزه‌های مختلف افزود: مردم در تعطیلی بازارهای محلی با ستاد کرونا همکاری خوبی داشتند اما برخی افراد برخلاف مقررات و مصوبات تمکین نکرده و با توجه به ضرورت تعدادی از اصناف با دستور قضائی و دادستان شهرستان پلمپ شدند.

وی با اشاره به اینکه تمامی تلاش‌ها و سختگیری‌ها بخاطر جان مردم است، گفت: طبق هشدارها و اطلاع رسانی‌های قبلی و تأکیدات فراوان اصنافی که خلاف قوانین، مقررات و مصوبات ستاد کرونا شهرستان اعمال کنند، مشمول این جرایم و پلمب خواهند شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار چابهار با اشاره به اوضاع و شرایط خطرناک کرونا یاد آور شد: از کلیه هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم با توجه به وضعیت فعلی تا اطلاع ثانوی از انتخاب چابهار که یک شهر آلوده و خطرناک است به عنوان مقصد سفر و تفریح پرهیز کنند تا علاوه بر حفظ سلامت جان مردم از شیوع بیماری و قطع زنجیره انسانی جلوگیری شود.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *