چابهار

جاذبه های پائیزی در بندر شگفت انگیز چابهار را بشناسیم

تصور کنید که می‌توانستید چشمهایتان را ببندید و باز کنید و ببینید که از فضای آلوده و پراضطراب  شهری پرتاب شده اید به ساحلی شنی که نمایی از عظمت یک اقیانوس را پیش چشم شما گشوده و پشت سرتان صخره‌هایی سربرافراشته و انعکاس طلایی  نورخورشید  قامت صیقلی اش را نوازش می‌کند.این تصور آنقدرها هم دور و دراز و دست نیافتنی نیست. عبارات بالا تنها توصیفی کوچک از قسمتی از زیبایی‌های ساحل صخره ای شهر بندری چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان است. شهری که به دلیل اقلیم و زیست بومهای خاص و متفاوت اش در دنیا به شهر “چهاربهار” شناخته می‌شود.

چابهار از آن شهرهاییست که به دلیل تنوع زیاد در اماکن تفریحی و گردشگری، تاریخی، مناظر طبیعی بکر و متفاوت، می‌تواند پاسخگوی سلایق بسیاری از آدم‌ها باشد.

از دیدنی ترین اماکن گردشگری این شهر، علاوه بر سواحل صخره ای و ماسه ای اقیانوسی‌اش  می‌توان به مناطق زیر اشاره کرد:

کوه‌های مریخی یا مینیاتوری

این کوه ها که به رنگ‌های سفید طوسی هستند، در فاصله ۵۰ کیلومتری شهر چابهار به سمت بندر گواتر قرار گرفته اند و محلی‌های منطقه به آنها کالانی یا آریا می گویند. شیارها و برآمدگی‌های منظم روی دیواره ی این کوه ها، آنها را به رشته‌کوه های مینیاتوری یا مریخی مشهور کرده است.

 بندر گواتر

این بندر نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان است و جنوب شرقی ترین نقطه ایران به حساب می‌آید. البته اقامت درآن به دلیل شرایط خاص سیاسی و جغرافیایی اش نیاز به هماهنگی با گارد ساحلی نیز دارد.

 تالاب صورتی لیپار

در مسیر ساحلی جاده چابهار به سمت بندر گواتر تالاب لیپار قرار دارد. این تالاب که یکی از چهار تالاب با رنگ متفاوت در دنیاست به دلیل وجود پلانگتون‌های گیاهی در آب‌های دریای عمان به رنگ صورتی درآمده است. برخی گونه های جانوری نظیر فلامینگو، تیهو و عقاب دشتی نیز در این زیستبوم زندگی می‌کنند.

منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات

اگر از آن دسته گردشگرانی هستنید که به دیدن حیوانات بومی و زیستگاه‌های جانوری علاقمندید جالب است بدانید که یکی از مهم ترین محل‌های زندگی گاندو یا تمساح پوزه کوتاه نیز در این شهر است.

 فواره بلوچستان

این فواره‌ها در اثر برخورد آب دریا با صخره‌های سنگی به وجود آمده و حفره‌های موجود در زیر صخره‌ها، باعث می‌شوند که آب دریا با فشار زیاد و همچون یک فواره بلند و دیدنی بیرون بیاید. این موضوع یکی از جالب و عجیب ترین پدیده‌های طبیعی در دنیاست و می‌تواند حتی تا ساعت‌ها نگاه‌ها را به خود جذب کند.

مسجد تاریخی دزک، درخت انجیر معابد، مسجد تاریخی تیس و ساحل نورانی تنگ نیز از دیگر اماکن تفریحی و گردشگری چابهار است.

شرایط اقامت هم مهیاست!

آشنایی با این همه جاذبه‌ عجیب‌ وغریب و دانستن  اینکه همه‌ی آن‌ها در یک شهر جمع شده‌اند برای آن‌هایی که اهل سفر بعد از بحران کرونا هستند تردیدی باقی نمی گذارد که چابهار را باید دید.

اما یکی از مهم ترین دغدغه‌ها انتخاب محل اقامت مناسبی است که در عین داشتن امکانات مجهز، دسترسی راحت به مناطق تفریحی مهم را نیز داشته باشد.

یکی از مناسبترین اقامت‌گاه های چابهار، هتل پنج ستاره لیپار است. این هتل که در سال ۸۶  تاسیس شده، دارای سه طبقه و ۱۱۰ اتاق است. دسترسی آسان به سواحل و مجتمع های تجاری و بازارهایی چون صالحیار، فردوس، تیس از ویژگی‌هاییست که اقامت در این هتل را برای گردشگران دلپذیر کرده است.

به گفته میهمانانی که پیشتر در این هتل روزهای خود را سپری کرده‌اند، داشتن امکاناتی چون کافی‌شاپ، کافه قنادی و رستوران‌های لوکس، خدمات غواصی، خشکشویی و تاکسی سرویس‌های ۲۴ ساعته اقامت در این هتل را برای گردشگران راحت تر کرده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *