سرزمین موج‌های آبی مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد

شهر مشهد به عنوان یک شهر با گردشگری مذهبی شناخته می­شود اما این شهر در بیشتر زمینه­ های گردشگری نیز پیشتاز است و حرفی برای گفتن دارد. سرزمین موج‌های آبی مشهد اولین پارک آبی سرپوشیده کشور و یکی از چهار پارک آبی بزرگ و بی­نظیر شهر مشهد می­باشد که در دو بخش مجزا جهت استفاده آقایان و بانوان مطابق با استاندارد های جهانی ساخته شده است. علاوه بر سرزمین موج های آبی مشهد، از دیگر پارک­های مطرح این شهر میتوان به سرزمین موج‌های خروشان، پارک آبی ایرانیان و پارک ساحلی آفتاب اشاره نمود. این پارک­های آبی با دارا بودن تسهیلات و امکانات گوناگون، تجربه یک روز دلنشین و مهیج را برای مراجعان خود رقم می­زنند.

بنای مجموعه سرزمین موج ­های آبی اولین بار در سال 1386 خورشیدی افتتاح شد. در سال 1397 ساختمان دوم یا همان پارک آبی بانوان نیز گشایش یافت. مجموعه سرزمین موج‌های آبی مشهد با زیربنایی بالغ بر ۲۳۰۰۰ متر مربع و مساحت ۸۴۶۰ متر مربع از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه محسوب می­شود. در سال ۲۰۱۰ سرسره (تاپسی توروی) این پارک آبی، با انتخاب انجمن پارک‌های آبی، به عنوان بهترین سرسره آبی جهان برنده و معرفی شد. پیش از ساخت مجموعه آبی المپیک ۲۰۰۸ پکن در‌ سال ۲۰۱۰، سرزمین موج­های آبی بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا شناخته می‌شد.

قسمت­های گوناگون سرزمین موج‌های آبی مشهد

  • سونا و حوضچه­ های آب گرم و سرد

این بخش در زیرزمین پارک آبی قرار دارد و سه سونای خشک، یک سونای بخار، یک جکوزی و حوضچه آب سرد را در خود جای داده است.

  • استخر های متعدد

در این پارک آبی استخرهای مختلف با عمق­های متفاوت جهت استفاده­ های متنوع افراد وجود دارد.

  • سرسره موج

یکی از محبوب­ترین قسمت­های مجموعه سرسره موج است که نزدیک به 30 متر طول و 9 متر ارتفاع دارد.

  • سرسره سوپر لوپ

در این بخش پیچ و خم­ های متعددی وجود دارد که افراد برای گذر از آن­ها باید درون کابین­ های مخصوصی جای بگیرند.

  • سرسره تویستر

در این بخش یک سرسره با 100 متر طول، 11 متر ارتفاع و پیچ­ های 360 درجه­ ای قرار دارد و از مهیج ­ترین سرسره­ های مجموعه است که عبور از آن حدود 20 ثانیه طول می­کشد.

  • سرسره های سرعتی

این سرسره ­ها سریع­ترین سرسره­ های سرزمین موج‌های آبی مشهد هستند و با 11 متر ارتفاع لذت سرعت و هیجان را ایجاد می­کند.

  • سرسره تاپسی توروی

سرسره تاپسی توروی که با 11 متر ارتفاع و انتهایی قیفی شکل به یک تونل می­رسد، از مهیج ­ترین و بهترین سرسر­ه ­های جهان شناخته می­شود.

  • سرسره های آهسته

این سرسره­ ها با اشکال در هم پیچیده از قسمت­های لذت بخش پارک آبی می­باشند.

  • استخر موج

در قسمت استخر موج یک ساحل مصنوعی و بسیار شبیه به ساحل­ طبیعی با طول 40 متر قرار دارد که در آن توسط دستگاه­هایی موج ایجاد می­شود.

  • رودخانه های آرام و خروشان

رودخانه­های آرام و خروشان سرزمین موج­های آبی حدود 220 متر طول دارند. در این قسمت که شبیه رودخانه ­های طبیعی است امکان تیوب سواری هیجان انگیز وجود دارد.

  • مجموعه بازی آکواپلی

یکی از جالب­ ترین و مهیج ترین قسمت­های این بخش، سطل آبی است که آب قرار گرفته در آن به صورت ناگهانی به روی افرادی که در زیر سطل قرار گرفته ­اند، خالی می­گردد.

  • چاله فضایی

چرخش با سرعت بالا ویژگی خاص این مجموعه است و حس سفر در فضا را در فرد ایجاد می­کند.

  • سرسره تورنادو

سرسره تورنادو یک سرسره گروهی با 14 متری است که افراد در کنار هم با طی کردن مسیر 130 متری، پیچ و تاب­ های هیجان انگیزی را تجربه می­کنند.

  • سرسره سقوط آزاد

سرسره ­های سقوط آزاد افراد را از ارتفاع 14 متر به درون آب می­اندازد و از هیجانی­ ترین قسمت­های این پارک آبی شناخته می­شود.

  • سرسره جت موج

در این بخش می­توان لذت خاص تیوب سواری روی جت را تجربه کرد.

 

استخر برکه، استخر کودکان، سالن ماساژ و حمام ترکی، رستوران­ ها، کافی­ شاپ­ ها و فروشگاه­ های لوازم ورزشی از دیگر بخش­­های این مجموعه هیجان انگیز و تفریحی هستند.

نکات قابل توجه

پذیرش در این مجموعه با توجه به ظرفیت صورت می­پذیرد. قیمت بلیط سرزمین موج­های آبی مشهد برای سانس انتخابی و بزرگسالان و خردسالان متفاوت است.

کودکان 3 تا 8 سال با محدوده قد بین 90 تا 120 سانتی­متر به صورت خردسال پذیرش می­شوند.

برای خرید بلیط می­توان از روش­های حضوری، اینترنتی، خرید از سوپرمارکت­ها و کیوسک­های شهر مشهد و غیره استفاده کرد که البته لازم به ذکر است که فروش غیر حضوری بلیط­ها معمولا با تخفیفاتی همراه هستند.

ساعت کاری و مسیر دسترسی به سرزمین موج­های آبی

زمان استفاده از مجموعه سرزمین موج­های آبی در شش ماه اول سال همه روزه از ساعت 10 صبح تا 9 شب و در شش ماه دوم سال از ساعت 10 صبح تا 12 شب فعال می­باشد. لازم به ذکر است ساعت کاری سرزمین موج‌های آبی در ایام ماه رمضان متفاوت است و همچنین شیفت­ های نیمه وقتی نیز از ساعت 4 عصر تا پایان شب تدارک دیده­ اند.

سرزمین موج‌های آبی در 15 کیلومتری حرم امام رضا قرار گرفته و می­توان با استفاده از اتوبوس یا مترو خود را به پارک ملت و ابتدای بلوار امامت رساند. سپس با بهره­ گیری از اتوبوس­ها یا تاکسی­های واقع در محل به انتهای بلوار اندیشه می­رسید. همچنین از طریق بزرگراه امام علی نیز می­توان به این مجموعه رسید.

آدرس: مشهد، قاسم آباد، بلوار اندیشه، جنب اندیشه ۸۳

تلفن: 36229015-051 و 6008-0513

سایت مجموعه www.wwlpark.com

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *