کرمانشاه

اولین “بوتیک هتل” کرمانشاه افتتاح می شود

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه از پیشرفت ۸۵ درصدی اولین بوتیک هتل کرمانشاه خبرداد.

اصغر رشنو در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود بافت تاریخی ارزشمند در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر قدم های خوبی برای حفظ و بهره برداری از بافت تاریخی شهر کرمانشاه صورت گرفته است.

وی افزود: در تلاشیم تا بتوانیم داشته ها، معماری و فرهنگ و هنر اصیل شهرمان را زنده نگه داریم و آنها را معرفی کنیم.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا در سالهای اخیر طی فراخوان هایی از بخش خصوصی خواستیم برای سرمایه گذاری در این بافت ورود کند و برای افرادی که در این بافت دارای خانه تاریخی هستند نیز جهت اجرای طرح های گردشگری در بناهایشان تسهیلات در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه طی این مدت تعدادی از خانه های تاریخی کرمانشاه با حفظ اصالت و معماری تغییر کاربری دادند، گفت: در حال حاضر برای ۱۰ خانه تاریخی کرمانشاه مجوز اجرای طرح گردشگری صادر شده است.

رشنو از اجرای اولین بوتیک هتل کرمانشاه در یکی از این بناهای تاریخی خبرداد و افزود: این پروژه گردشگری در یکی از مدرسه های قدیمی شهر با حفظ اصالت بنا توسط یکی از سرمایه گذاران استان در حال اجرا است.

وی شروع اجرای این پروژه را از سال گذشته دانست و گفت: پروژه بوتیک هتل کرمانشاه حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برآورد می شود در ایام دهه فجر به بهره برداری برسد.

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی استان میزان اعتبار این پروژه را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۸۰ درصد آن آورده سرمایه گذار است.

وی در ادامه بوتیک هتل را نوعی خاص از هتل ها دانست و گفت: وسیع نبودن، تعداد محدود اتاق ها، طراحی زیبا و متفاوت و ارائه خدمات مناسب روز غذاهای محلی را از جمله ویژگی های بوتیک هتل ها دانست.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *