ملایر

بازار گردشگری ملایر داغ‌تر از همیشه

این روزها شهر ملایر میزبان مسافران و گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور است؛ موزه ‏لطفعلیان ملایر مرکز ثقل حضور مسافران نوروزی است، در کنار بازدید از این مکان تاریخی ‏مراسم مختلف نیز در این موزه برگزار می شود، از سوی دیگر عمارت مصدقی، ارگ تاریخی ‏نوشیجان و بازار سنتی ملایر میزبان خوبی برای میهمانان نوروز ۱۴۰۱ هستند.‏

به گزارش ایسنا؛ رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ملایر به حضور ۲۰ هنرمند صنایع دستی در عمارت مصدقی (خانه صنایع دستی) ملایر اشاره کرد و گفت: امروز جمعه پنجم فروردین‌ ماه، ‌در این نمایشگاه هنرمندان صنایع ‌دستی در ۱۵ رشته بومی محصولات خود را عرضه می‌ کنند.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا؛ افزود: این نمایشگاه شامل غرفه های سفال ، نقاشی روی سفال، مینا کاری، گلیم‌ بافی، نقاشی روی چوب، گیوه بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، مروار بافی ، گره‌چینی ، پیکر تراشی، جاجیم‌ بافی، قلم ‌زنی، منبت درشت و ریز چوب و… است.

وی با بیان اینکه ‌حدود ۲۰ غرفه صنایع‌دستی و هفت کارگاه در خانه صنایع دستی به صورت دائم حضور دارند، اظهارکرد: عید نوروز و استقبال گردشگران از موزه تاریخ و فرهنگ و صنایع دستی فرصتی برای فروش محصولات صنایع ‌دستی شهرستان است.

جلیلی ادامه داد: گردشگری و صنایع‌دستی با هم رابطه مستقیمی دارند که گردشگر با ورود به این مجموعه تاریخی‌فرهنگی هم در افزایش گردشگری نقش دارد و هم به عنوان عاملی برای افزایش فروش محصولات صنایع‌دستی عمل می‌کند.

رئیس میراث ‌فرهنگی ملایر افزود: صنایع دستی ملایر دارای دو برند جهانی در رشته مبلمان منبت و یک برند ملی در رشته مرواربافی است و محصولات صنایع‌دستی ملایر از لحاظ بومی بودن، کیفیت و زیبایی دارای ویژگی‌های ممتازی در سطح کشور هستند و صرفا رشته مبلمان منبت و مرواربافی ملایر حدود ۱۱ هزار هنرمند فعال وجود دارد.

جلیلی با اشاره به اینکه گردشگران در کنار بازدید از موزه ملایر می توانند از غرفه های صنایع دستی نیز بازدید کنند، ادامه داد: دومین جشنواره بازی های بومی و محلی روستای انوج در نزدیکی قلعه باستانی روستا برگزار شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مراسم که با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بخشدار سامن و شرکت پر شور مهمانان و مردم روستا و در هوای نامساعد جوی برگزار شد، برنامه های متنوعی شامل موسیقی سنتی، ساز سنتی، مسابقه طناب کشی، ورزش های باستانی، حرکات نمایشی و گشت اسب، رقص محلی، شاهنامه خوانی، پذیرایی با غذاهای سنتی و اش محلی به اجرا درآمد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *