فعالان گردشگری

مونسان: ظرفیت های گردشگری ایران در جهان بی نظیر است

 وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه در دیدار با جمعی از فعالان گردشگری ایران و روسیه، ظرفیت های گردشگری کشورمان را در دنیا بی نظیر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا  از مسکو، علی اصغرمونسان به ظرفیت‌های کم‌نظیر گردشگری و سیاحتی ایران اشاره کرد و افزود: در کنار ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری در ایران متمدن و زیبا،  امنیت کامل و میهمان نوازی ذاتی ایرانیان، مجموعه‌ای جذاب را برای حضور گردشگران از سراسر جهان ایجاد کرده است.

وی یادآورشدکه سرزمین ایران علاوه بر داشتن آثار تاریخی، فرهنگی و تمدنی متنوع و صنایع دستی بی نظیر، از چشم اندازهای زیبای طبیعی شامل جنگل‌های انبوه، کوههای سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و کویرهای زیبا برخوردار است و می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد که در ایران بیش از ۷۰۰ موزه دولتی و غیردولتی وجود دارد که از نظر غنای فرهنگی، تمدنی و تاریخی، در دنیا بی نظیر است. در بخش صنایع دستی، بیش از ۳۵۰ هنر اصیل و بومی وجود دارد.

مونسان به تلاش‌های دولت برای تسهیل  و روان سازی گردشگری در ایران اشاره کرد و گفت: گردشگری از محورهای فرهنگی و تاریخی به سمت بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی و گردشگری معدن توسعه یافته است.

در سال‌های اخیر ۴۰۰ هتل و ۲هزار واحد اقامتی در روستاها احداث شده تا در کنار دیگر حوزه‌های گردشگری، زمینه گردشگری طبیعت در نقاط مختلف ایران نیز فراهم شود.
.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ارزان قیمت بودن سفر به ایران اشاره کرد و افزود: کشورمان در ردیف ارزان قیمت‌ترین مقاصد دنیا برای گردشگران است.

در این نشست که دو عضو کمیسیون‌های اقتصادی و گردشگری مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات همراه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز حضور داشتند، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به روابط دوستانه تهران و مسکو اشاره کرد و افزود: روابط خوب و عزم جدی دو کشور برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر روابط، فرصت بزرگی برای شهروندان ایرانی و روسی برای سفر و گردشگری است.

جلالی با بیان اینکه شناخت دو ملت از یکدیگر زمینه ساز توسعه پایدار روابط دو جانبه خواهد شد، ادامه داد: هر چقدر مراودات و رفت و آمد بین شهروندان افزایش پیدا کند، به همان میزان مناسبات دو کشور نیز عمیق‌تر خواهد شد.

وی به ظرفیت‌های عظیم گردشگری در دو کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با نهایی شدن موافقتنامه لغو روادید گروهی، شاهد رشدی چشمگیر در تردد گردشگران دو کشور خواهیم بود.

در این نشست، نمایندگان تعدادی از شرکت های ایرانی و روسی فعال در بخش گردشگری دو کشور، دیدگاه‌های خود را درباره موانع و مشکلات موجود بر سر راه افزایش شمار گردشگران بیان کردند.

مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راس هیاتی از روز یکشنبه برای رایزنی و انجام مذاکرات درباره توسعه گردشگری با روسیه در مسکو حضور یافته است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *