سیستان وبلوچستان

گردشگری پیشران توسعه سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش گردشگری پیشران توسعه استان در همه‌ی بخش‌ها است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن انجام شود.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی شامگاه سه‌شنبه در نشست با تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری استان، با بیان اینکه سیستان وبلوچستان دارای اقلیم چهار فصل و از استعدادهای فراوان در بخش کشاورزی، گردشگری و تولید محصولات کشاورزی منحصر به فرد برخوردار است افزود: با بهره‌برداری علمی و صحیح از منابع و ظرفیت‌های منطقه، این استان می‌تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند.

وی با بیان اینکه در سند آمایش سیستان و بلوچستان بر ظرفیت‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تاکید شده است؛ ادامه داد: بخش گردشگری پیشران توسعه استان در همه‌ی بخش‌ها است که اثرگذاری سریع و ایجاد تحول در سایر قسمت‌ها مانند صنایع دستی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین راه‌آهن ‌و ساخت بزرگراه‌ها در استان را از زیرساخت‌های اساسی در تقویت موضوعات اقتصادی و موثر در رونق صنعت گردشگری ذکر کرد.

وی توجه به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نوین و الگوسازی مدل‌های جدید این بخش را با استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی و سودمندسازی کشاورزی خواستار شد و افزود: کشاورزی سنتی در کنار هدردادن منابع آبی و نیروی انسانی از سود و ‌صرفه اقتصادی مناسب برای کشاورزان برخوردار نیست.

موهبتی پایش بازار فروش محصولات کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری را مهم خواند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *