البرز

البرز در آینده از قطب‌های اصلی گردشگری سلامت خواهد بود

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان البرز به لحاظ موقعیت جغرافیایی و مجاورت با صنایع بزرگ بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

حجت‌الله میرزایی در نشست شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه‌های زیرمجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: استان البرز در چهار راه ارتباطی ایران قرار گرفته و به لحاظ جغرافیایی کریدور جنوب‌شرق به شمال‌غرب و جنوب به شمال است و همین موضوع موقعیت ویژه‌ای برای خدمات حمل‌ونقل و بازرگانی برای استان ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، میرزایی، اقلیم بسیار خوب و منحصر به فرد این استان را بستر مناسبی برای خدمات گردشگری طبیعی و سلامت در کشور عنوان و اظهار کرد: در آینده، البرز از قطب‌های  اصلی توسعه گردشگری سلامت کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: هم‌جواری با استان تهران، تعامل اقتصادی با پایتخت و قرارگرفتن در کنار صنایع بزرگ و مناطق صنعتی قزوین فرصت خوبی برای اشتغال در البرز ایجاد کرده است.

میرزایی با اشاره به دلایل مهاجرپذیری البرز نسبت به سایر استان‌ها تشریح کرد: درآمد سرانه بالا و بالاترین نرخ رشد اقتصادی البرز در میان استان‌های کشور باعث شده تا این استان در جذب سرمایه‌ موفق باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: البرز با شرایط اقلیمی مناسب، فرصت‌های اشتغال زیادی دارد؛ درآمد سرانه این استان بالاست و همین ویژگی‌ها، آن را به بهترین مقصد مهاجرت تبدیل کرده است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به نقش مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد مهاجر نیز اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفۀ بالاتری نسبت به سایر سازمان‌ها دارد، زیرا بخش بزرگی از مهاجران فاقد مهارت هستند و قصد دارند در صنایع، واحدهای تولیدی، گردشگری و حمل ونقل شاغل شوند که در این مشاغل به سطح نسبتاً بالایی از مهارت  نیاز است؛ بنابراین باید از سوی مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای استان تدابیری برای مهارت‌آموزی این افراد صورت پذیرد.

در این نشست همچنین از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز رئیس اتاق تعاون استان البرز گزارشی از وضعیت بازار کار و اقتصاد استان، عملکرد بخش‌های مختلف اداره کل،تسهیلات مختلف در حوزه  اشتغال و سایر بخش‌های این دستگاه ارائه شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *